Iklan ini hebat!!!

Monday, October 3, 2011

Checklist

Assalamualaikum..

Hari ni macam banyak masa terluang..so dari aku merajin-rajinkan diri mengadap kerja yang memang dah siap,lebih baik aku update blog...hah!!tadi kate takde idea sangat kan..ni tetibe ade lak idea nak menconteng-conteng kat blog..hehehe...

Actually entry kali ni just nak share checklist for wedding budget aku untuk preparation lagi 3 bulan akan datang...huheeee..seronok..seronok..seronok ke??seronok la kot..so..untuk sape-sape yang seangkatan dengan aku..lets check it out bebeh!!!!!

PRA PERKAHWINAN
Kursus perkahwinan
Wang hantaran
Mas kahwin
Upah jurunikah
Kad jemputan
Setem
Cincin tunang
Cincin kahwin
Barang kemas
perjalanan pergi-balik untuk rombongan
Tempat penginapan untuk rombongan

BARANG HANTARAN

Potpuri
Al-Quran
Telekung/sejadah
Kain ela
Baju kurung
Beg tangan
Tuala
Jam
Kasut
Set alatan solek
Set penjagaan badan
Buah-buahan/pudding /kek
Hiasan hantaran

KHEMAH/KANOPI
Kanopi
Kerusi dan meja
Alas meja
Kipas siling
Lampu
Upah pekerja
Penyambut tetamu

MAKAN BERADAB
Set meja pengantin
Kerusi dan meja
Alas meja
Skirting
Scallop
Kerusi banquet
Bunga
Lauk pengantin
Penanggah

CATERING
Nasi dan lauk Pilihan
Buah-buahan
Air

 HIBURAN
Set PA system
DJ/MC
Kumpulan kompang
Silat pengantin
Kumpulan marhaban/berzanji

PELAMIN/MAK ANDAM
Pelamin
Bunga pahar
Bunga telur/cenderahati tetamu
Persalinan pengantin
Hiasan bilik tidur
Pintu gerbang
Pengiring

ABADIKAN MEMORI INDAH
Jurugambar
Album
Video siap sunting

HONEY MOON
Percutian

Just for sharing...ade jugak tu yang nak kene buang dari list sebab dah ade and dahbuat and sebab tak diperlukan and juge untuk cut-cost..so tak yah nak membazir-bazir sangat...sempoi-sempoi sudahh..hehehehe....Actually ni sepatutnye untuk list untuk buat budget...tp aku malas la pulak nak buat column tu..masih terlalu awal untuk aku wat kira-kira...hehehe


Sekian,Bubbye

5 comments:

  1. Salam 1 blog.
    Secara peribadi saya amat suka dengan blog ini. Sangat kemas dan terapi! Kempen tutup aurat tu sangat bagus!
    FOLLOW!

    ReplyDelete
  2. @Ibu Gebu : Thank u 4 ur support...ber blogging just for fun and sharing ilmu yg ada dgn kawan2...btw thanks for visiting me!!

    @c genk bah ne : Ok..nanti saya dtg blog awak!!:-p
    @ Adie Achim : Thank u...appreciate ur compliment...thnx 4 visiting...

    ReplyDelete
  3. jln2 kt blog ben ashaari ternmpk plak link kek la..terus klik :D

    ReplyDelete
  4. Qila...ben ashaari promote blog kekla..terharu den raso sbb dahla blog pon gune template je..kuikuikui

    ReplyDelete

Komen membina