Iklan ini hebat!!!

Tuesday, September 6, 2011

AidilFitri 2011 yang seronok!!

Assalamualaikum..

Dah seminggu cuti raya nie bila masuk kerje je langsung takde mood nak buat kerja..dah la baru baik dari demam...huhu..lagi la kemalasan melanda bila badan sengal-sengal tahap gaban...nape la cuti raya tak sebulan..hehehe

Amacam ngan raya korang??happening tak tahun nie?kopak tak sedekah budak-budak duit raya??hehehe...biasa la tu..adat orang Melayu...ntah ikut adat mana ntah bagi-bagi duit raya nie..kikiki..tapi takpela..sedekah kan...janji hati mesti IKHLAS...ingat satu jer...kite bagi SATU..ALLAH balas kita 10x ganda...haaaa..sape tak nak kan??

Wahhhh...dah macam ustazah Jamilah lak aku ni..kekeke..takpela..share ilmu pe salahnye kan..bagi aku pulak raya tahun ni sama je macam raya aku tahun-tahun lepas..tiap2 tahun raya adelah menyeronokkan sebab aku akan beraya dengan keluarga tercinte..kitorang mmg takde sambut raya beria-ria..ala kadar jer..janji pagi raya tu ade ramai-ramai and makan sama-sama..itu pon dah sangat meng"happy"kan..macam biasela bile raya jer makanan wajib mak aku masak mesti LONTONG special..gile ahh memang special...tak caye ce tengok..

menyelerakan betul sambal tu..

Untuk aku special la kan sebab air tangan mak tersayang yang masak...tapi memang tiap-tiap kali raya rumah aku akan diserbu dulu selepas sesi baca Yassin kat kubur utk ahli keluarga kami yang dah tiada...then abahakan invite sume sedara mara sepupu sepapat datang beraya rumah kitorang dulu..macam biase la..bile dah aku antara yang paling dewasa kat umah tu,selepas mak aku,aku adelah mastermind yang akan membuat kerja penting and juge mengarahkan adik-adik utk buat kerja penghidangan kepada para tetamu..budak-budak tu kalo tak berpantau tak bersuruh jangan harapla nak buat kerja...dek kerana sibuk je melayan tetamu kami memang tak dan nak bergambar ke ape...tapi takpe..as long as kitorang happy dah memadai..cume ade la sikit2 gambar candid..
Aku yang rajin
minah ni bajet super-bz
dengan adik-adik

Ape-ape pon raya tahun ni memang sangat seronok sebabnye sume balik beraya...along,abg marul,icha (icha pon bakal dapat adik),nan,diana,daniel..hehehe..tapi adekah next year aku dapat beraya 1st kat Teluk Intan lagi??ohhh..tidak...aku tak mau pikir mende tu lagi..hahahahahahaha...harap-harap tunang tesayang boleh consider nanti..kekeke...next step and strategy after raya ni adelah fokus on my wedding preparation..InsyaAllah...kumpul duit bebanyak..jangan nak membazir sangat..hehehe..tolong2 tunang tersayang tu buat saving and berjimat..kekekeke...banyak mende nak pikir ni..hurmmmm...@__@


Sekian,Bubbye

No comments:

Post a Comment

Komen membina