Iklan ini hebat!!!

Thursday, September 15, 2011

2 jadi 1

 Assalamualaikum....

Last week family aku dari Teluk Intan mai KL untuk hantar adik aku balik ke Kolej di Kuantan...so...memang menjadi kebiasaan if deorang turun KL deorang akan singgah umah abang ipar aku yakni rumah yang aku duduk sekarang untuk bertanggak melepaskan penat lelah...yang bakal mak mertua aku pulak sehari sebelum family aku datang dah invite mak abah aku untuk datang beraya kat rumah diorang...sebab kalau ikut plan asal, family tunang aku yang akan beraya di Teluk Intan..tapi dah alang-alang mak abah aku datang KL sekali harung jer la gi sana kan....

So,pada hari Sabtu, 10 September 2011 kitorang datang la ke rumah family tunang aku untuk berhari raya bersama-sama...datang 2 buah kereta sebab Along dan Abg Marul beserta baby cumel Icha pon mai gak nak berkenalan dengan bakal Uncle baru diorang nie...ade ke"confuse"an untuk panggilan tunang aku kepada anak2 buah aku ni...untuk anak2 buah aku,diorang akan panggil aku Mekla..kalo tunang aku pulak??pekla??huhuuuu~~seriously huduh la that name..hahaha...panggil jela pakcik Qayyum sudaaaa....kehkehkeh...

Menu utama kat umah Mak mertua aku hari tu adelah Nasi Lemak...then abg ipar aku @ Abg Addy gi tambah roti canai+kuah kari kambing untuk lebih meriah..:-)...and yang paling menarik adik ipar kesayangan (bodek baik punye) @ kak lang masakkan lauk special yang memang dah jadik list my feveret food forever ever "Sambal Belimbing Hitam"..peerghhhh..memang layan kau...best giler!!!....aku pon bile dah nampak sambal tu memang tak nampak mende laen dah..aku makan 2 keping roti canai ngan sambal belimbing..then rasa lak jugak sikit nasik lemak bakal mak mertua masak...

So,sepanjang hari tu..semuanya OK-OK jela..bersembang-sembang 2 family yang bakal jadi 1 family...kat bawah adelah beberapa photo yang sempat di rakam...

3 SULUNG
bajet manje je plak si Abdul Qayyum ni...

busy semuenye

aktiviti chit chat

aktiviti diskas date kami(yg tgh tu sebuk)

2 emak 2 abah

berkumpul makan ramai-ramai

ado haaa adik ipar den yang tough ni


So,as the conclusion kedua-dua belah pihak setuju nak buat February 2012...date belum finalize lagi...akan diberitahu kelak...mengharapkan semoga semua urusan dipermudah kan..AMIN.. to mr Tunang..chaiyok chaiyok..u can do it bebeh!!!...

Sekian,Bubbye...

2 comments:

  1. bulan feb eh kek la???tahniah2...nnt dtg kenduri kita dulu ek..hehehee :)

    ReplyDelete
  2. Qilah...insyaAllah 1 Jan nikah then kenduri belah kekla 28 Jan..nnt qilah bg kad okay

    ReplyDelete

Komen membina