Iklan ini hebat!!!

Monday, August 22, 2011

Tiada SURPRISE

Assalamualaikum...

Menginjak ke usia yang boleh dikatakan sudah dewasa buat aku rasa macam diri ni tua sangat pulak..hehe..walhal takde la tua sangat....aiiiyaaakkk...lagi bape tahun aku 30!!!Sooo what??nape orang suka berahsia pasal umur??umur tu nombor je...takde hal la..hehe...

Ok actually bukan itu yang aku nak ke utarakan...just nak share sikit pasal birthday aku tahun ni..tahun ni aku menyambut hari lahir ~walaupon tiada sambutan dengan begitu sederhana...yakni tiada sambutan maupon SURPRISE dari sesiapa..cuma DOA dan beberapa wish dari kawan-kawan dan keluarga..itupon dah memadai...lebih-lebih lagi bila MAK dan ABAH sendiri SMS pada hari dan waktu aku dilahirkan..sobsobbsob...AMY SYG MAK ABAH SGT2..

SMS dari Mak Sayang : 20/08/2011 jam 12:31pm
"SELAMAT HARI JADI.MOGA ALLAH MERAHMATI DAN MEMBERKATI AMY,SIHAT WALA'FIAT,MURAH REZEKI,CEPAT KAHWIN DAN DIBERI TAUFIQ DAN HIDAYAH SEPANJANG HAYAT"

SMS dari Abah Sayang : 20/08/2011 jam 10:25pm (abah wish lambat sket konon2 nak time aku kuar dari perut mak)
"Smat mybut hr jadi ke....Pkl 9 malam" (sorry dengan short-form abah aku..biase le org dah pencen taip sms)
* ade lg beberapa sms dari kawan-kawan tersayang,tp x larat nak taip*

Kalo ikutkan cerita mak abah aku lahir malam lebih kurang jam 9pm...aku anak ke-3..dari cerita mak aku...abah agak kecewa masa aku lahir sebab aku perempuan..sebab sulung and 2nd pon perempuan..so abah mengharapkan hero la masa aku kuar dari perut mak..abah keciwa sikit la..sebab mak kate terdengar abah cakap kat nurse "Perempuan lagi...??"..ohhh..mujur la masa tu pendengaran aku sebagai baby belum di"develop" sepenuhnye..takdela kecik hati sangat...kalo tak mau nak masuk balik perut mak sebab majuk ngan abah...

Untuk tahun yg ke-27 ini...aku merasakan best sangat sebab tahun ni birthday aku jatuh pada bulan Ramadhan..and date aku pulak betul2 pada 10 malam-malam terakhir Lailatulqadar..malam-malam penuh keberkatan...alhamdulillah...insyaALLAH berkat DOA orang-orang tersayang Allah makbulkan..bahagia aku dunia akhirat...

Untuk Tunang yang di sayang-sayang..walaupun kamu mengaku dengan seikhlas hati kamu tak pandai buat surprise untuk birthday kite tak kisah sangat pun as long as kamu ingat selalu kat kite ni...untuk 10 bulan perkenalan kite ni..baaanyakkk sangat kamu dah guide kite.....ape-ape kekurangan kite,kite cuba baiki dan ubah..jadi yang terbaik..bukan untuk kamu saje..tapi untuk family kite juge...kite tak mau tergolong dalam orang-orang yang rugi..mengejar seronok dunia semata-mata..lots of things i've learned from you..and hopefully...kamu boleh membimbing kite menjadi isteri solehah..takde ape laen yang kite nak selain dari mendapat suami yang boleh membimbing kite ke jalan yg di redhai Allah...sorry kalau kite bukan macam gegurl laen di luar sana yang anggun menarik tertarik sexy bergaya..terima kasih sebab tegur and betulkan cara kami berpakaian dan bertudung..KECANTIKAN ISTERI HANYA UNTUK SUAMI BUKAN TONTONAN UMUM..walaupon belum jadi wife kamu lagi...hehe...asalkan kite cantik dimata kamu dah memadai...SAYANG KAMU LA ABDUL QAYYUM!!!!


Doa di Hari Lahir

Ya Allah, aku memohon kepada-Mu agar Engkau menjadikan sebaik-baik umur kami pada akhirnya, sebaik-baik amal pada penutupannya, sebaik-baik hari-hari kami adalah saat bertemu dengan-Mu. Aku memohon kepada-Mu agar Engkau menjadikan kuburan setelah berpisah dengan dunia, sebaik-baik tempat tinggal kami, luaskanlah liang lahat kami, dan rahmatilah saat kami menjadi rendah pada waktu menghadap-Mu saat hisab, tetapkanlah kaki-kaki kami di atas shirath, selamatkanlah kamidari kesusahan hari kiamat, putihkan wajah kami pada hari dimana wajah manusia ada yang putih dan ada yang hitam. Aku memohon kepada-Mu kenikmatan yang tak terputus-putus, mata yang sejuk yang tidak terputus-putus, aku memohon kepada-Mu untuk dapat melihat wajahMu, dan kerinduan bertemu dengan-Mu. Aku memohon agar Engkau mensucikan kerusakan hati kami dengan taubat, dan menyatukan hati kami dalam keadaan takut kepada-Mu, dan memberi kami pemberian yang besar yang dapat memasukkan kami ke dalam surga, tempat yang aman.. Amin.
Ya Allah, kepada-Mu aku beribadah dan untuk-Mu kami shalat dan sujud. Kepada-Mu kami menuju dan bersegera. Kami mohon rahmat-Mu dan takut akan azab-Mu, sesungguhnya azab-Mu menimpa orang-orang kafir. Ya Allah aku memohon perlindungan kepada-Mu, kami meminta ampun dari-Mu, memuji-Mu dengan kebaikan, tidak kufur kepada-mu, tunduk kepada-Mu dan mencabut siapa yang kufur kepada-Mu.. Amin.



2 comments:

  1. ececece.....cian dia ek along x reti wat suprise...huhu

    ReplyDelete
  2. hehe...takpe la kak de..as long as along ingat..hehe..n tak mengharapkan surprise sgt pun..hehe...

    ReplyDelete

Komen membina