Iklan ini hebat!!!

Tuesday, August 23, 2011

Kerana B.O.S.A.N dan H.A.R.I R.A.Y.A A.I.D.I.L.F.I.T.R.I

Assalamualaikum...

Dek kerana mood untuk bekerja dah boleh dikatakan tinggal 39% je dalam diri ini...aku dengan ini merajinkan jari jemari gumok (cincin size 16.5,tak menggoda betul jari ku) aku untuk meng"update" blog aku yang suram ini...hari ini semua team operation gi meeting kat luar..aku jela dok melangut tak tentu hala...nak kate takde kerja,macam ada..nak gi pantry..hurmmm...hehehe..check email dah setel...reply pon dah...keje-keje pending pon takde..so,dari aku termenung baek la aku meng"update" blog..

Mood raya aku ni dah membuak-buak keluar dah ni..actually bukan la perasaan nak beraya sangat...sedih jugela sebab dah nak abis bulan Ramadhan kan...tapi hati ini sudah jauh nun di kampung halaman yang permai indah Teluk Intan...dalam kepala ni dah memikiorkan juadah berhari raya yang bakal emak aku paling comel bak kate adik bongsu aku akan masak...and as usual antara makanan wajib untuk hari raya kami adalah..jengjengjeng....

  1. Lontong + sambal tumis ikan bilis (yang ni mmg wajib sebab kakak kesayangan punye favourite)
  2. Ketupat (instant punye la lebih mudah dan cepat dan sedap)
  3. Rendang ayam 
  4. Kuah kacang
Itulah antara kitorang punye juadah bile tibe hari raya..mmg tiap2 tahun masak itu untuk raya..kerana selalu sangat memikiorkan juadah2 tu la yang membuatkan mood bekerja aku jatuh merudum...dalam hati dah plan dah nak balik kampung,nak kemas rumah,nak prepare untuk masak hari raya,nak isi kuih dalam balang sambil tengok tiwi dengan abah tapi tiwi tgh rosak la pulak...pendek kata macam-macam la dah plan..hehehe...

Akhir kata saya dengan rendah hati nye ingin mengucapkan Selamat Hari Raya , Maaf Zahir Batin..maaf andai pernah terkasar bahasa,tersalah cakap,mengguris hati..halalkan makan minum...jemput la meh datang beraya ke teluk ensen..hehe..tapi raya 1st je ada juadah hari raya..2nd 3rd 4th dah makan nasik ngan lauk ikan goreng balik..kekekekeke....

SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI
MAAF ZAHIR DAN BATIN
IKHLAS :JAMILAH HANIM




Wahhh..awalnye aku ucap selamat hari raya..hahaha..tu la kan padahnye bile boss semua takde..ohhh raya...ohh teluk intan..tunggu aku pulang .....

Sekian,Bubbye



No comments:

Post a Comment

Komen membina