Iklan ini hebat!!!

Wednesday, August 24, 2011

Selamat Hari Raya EMAK!!!


Assalamualaikum...

Haaa..sebelum ape-ape meh dengor lagu raya M.nasir ni dulu meh..

Amek mood sket sambil bace-bace entry ni kan..hehehe


Seronoknye hati ini mendengar lagu-lagu raya berkumandang di sana-sini...
Tapi officemate aku ni bukan nak pasang lagu raya,tapi dok layan lagu jiwang rock kapak beliau lak...hehehe..pulak tu pasang slow sangat...huhu..dahla PC aku ni takde speaker...update lagu ni pon dalam keadaan BISU saje...

Actually entry hari ini tak de kaitan pun dengan hari raya..ehhh tapi maybe ade kot sikit-sikit...
Semalam aku baru dapat satu buku dari tunang and tajuk buku tu...

JANGAN BIARKAN IBU MENANGIS

Pernah tak kita buat mak kita menangis??pernah tak??pernah tak??
Korang tak tau la kan..tapi aku pernah buat mak aku menangis...huhuuuu...
Adela sejarah nye yang aku pernah buat mak aku sedih dengan sikap aku ni..
Walaupon aku ni rapat and manja dengan mak..tapi selalu jugak aku bersikap kurang sopan dengan beliau..bile dah kata rapat..for sure la mak akan kecik hati and sedih kalau kite buat macam tu...ade beberapa peristiwa yang buat aku sangat-sangat menyesal sebab dah buat mak aku mengalirkan air mata nye...

Lepas tu trend kite zaman sekarang...kalau tak raya...takde la reti-reti nak mintak maaf kalau dah buat salah ngan mak bapak...ini ape yang aku nampak la..tak tau la kot-kot korang jenis yang kalo dah buat salah dengan mak dan-dan tu gak amek cium tangan mintak ampun bagai...
Laen orang laen cara didikan nya..betul tak...hehe

Actually ape yang aku nak cuba sampaikan adelah..
"Jangan sakiti hati nurani ibu dengan kederhakaan kita.Jangan undang amarahnye dengan keegoan kita. Kemurkaan ibu terhadap kita akan mengundang kemurkaan ALLAH SWT"

Setiap kali ibu menitiskan air mata sebab kebiadapan and sikap kite,setiap kali itulah kite mengundang kemurkaan Allah..tak takut ke??
Apelah besar sangat pengorbanan kita kat mak bapak kite yang dah besarkan kite ni? takkan terbalas sampai mati rasanya..kalau nak di list kan pengorbanan diorang memang takkan terlist la pendek kata...untuk orang-orang yang ego maybe takkan faham kot ape yang aku cuba sampaikan..hehe


Bagi sesiapa yang ade pernah mengguris hati emak nye, buat emaknye menangis sedih dengan sikap nye..baik la mintak ampun maaf cecepat sebelum terlambat..reminder bukan untuk korang aje..tapi untuk aku jugak...maybe kat dunia ni belum nampak balasannya..tapi akhirat sana...siapa yang tahu??
Wallahhu a'lam...

" Kasihnya ibu membawa ke syurga "
PROMOSI BUKU INI JUGE~~
Semenanjung : RM 18.00
Sabah /Sarawak : RM 20.00


EMAK SYG SAYE,SAYE SYG EMAK
* Entry adelah akibat tekanan perasaan yang melampau kerana tak sabar-sabar nak balik kampung* 

Sekian,Bubbye

2 comments:

  1. terbaek la k.amy............(thumbs up)

    ReplyDelete
  2. begitulah betapa tingginye mertabat seorang ibu...
    hati seorang ibu sangat2 halus...jadi pandai2 lah kita menghalusi hatinya...

    ReplyDelete

Komen membina